24 Ağustos 2011 Çarşamba

Jason Becker



Bu adamlar henüz yeni tanıştım ,fakat şimdiden tüm zamanların en yetenekli gitaristidir diyebileceğim derecede olan bir müzik dehasıdır kendisi.Jason 6 yaşında gitara başladı,neyse burlar çok ,önemli değil zaten,bu adam 17 yaşında bir gitar virtüözüyüd ve 3 senelik müzik kariyeri boyunca inanılmaz bir etki bıraktı müzik dünyasında.eski Megadeth gitaristi marty fireadmanla birlikte neo-klasik metal tarzında cacophony grubu altında  o güne kadarki en aşırı ve inanılmaz müzik albümünü çıkartırlar(1987).Albümün adı Speed metal Symphony'dir,bir yanda jason ,diğer yanda marty inanılmaz sololar atarlar fakat grup dağılır nedense.Jasonsa solo kariyerine başlar böylelikle,ilk solo albümü perpetual burn'dür (1988)ve bir kez daha müzik dünyasını kendine hayran bırakır,bu albümde özellikle Jason'un sweep pickingleri çok dikkat çekicidir,albümde özellikle altitudes ve air parçaları dikkat çeker,Jason bu albümden sonra klasik müziğe olan merakı artar(her zaman meraklıdı o ayrı konu) paganine'ye merak salar ve onun eserleni cover'lar,kimse bu adam gibi paganini çalamaz ve yine herkesi kendisine hayran bırakır.ancak o lanet hastalık 1990 yılında Jason'u bulur,henüz 20 yaşındayken als'nin belirtileri giderek rahatsızlık vermeye başlamıştır.ancak bu adam yılmaz o haliyle bir albm daha çıkartır ve bana göre bir gitaristin çıkarabilceği en iyi albümdür perspective albümü bu albüm için jason şunları söyler                                                                                                                                                                                                .               primal: bu parçayı kendi evimde 8 kanallı mixerimde kaydettim. yorgun hissediyordum, parçayı çalarken kollarım titriyordu.
rain: yağmurlu bir günde arkadaşımın evinde kaydettim. bu parçayı yaparken ilk defa hastalığımı hissettim. sol baldırım uyuşuktu.
end of the beginning: sağ elimde hala biraz güç vardı. bazı bölümlerini çalabildim.
blue: bu parçayı yaparken bir otel odasındaydım. fakat sol bacağımdaki uyuşukluğun aynısı sol elimde vardı artık. topallamaya başladım.
life and death: parçanın adı düşüncelerimi anlatıyor.
serrana: cacophonyde çalıyorken oluşmuştu. bu parçayı kız arkadaşım için yapmadım, adı güzel olduğu için bu parçanın adını serrana koydum.
meet me in the morning: zayıflığım yüzünden kötü çalmak istemiyordum. sağ elim titriyor, sol elim yavaşlıyordu. parmağımla vibrato yapamıyordum, hep tremolo bar kullandım ve memnun oldum. kısıtlamalar bazen yaratıcılığı artırıyor. hızım ve kontrolüm tamamen gitmişti. 
                                                                                                                                                                                        bu albüm çok özeldir ,Rain duygulandırı,opus pocus büyüleyicidi, ve end of the beginnig isminde olan eser bana göre en ilgi çekici olan eserdir.bu eser bir senfonidir,bu adam als hastasıyken bir senfoni yazabilecek derecede bir müzik dehasıdır anlayın artık.son olarak Jimi Gitaristlerin ,Jason gitarların tanrısıydı demek istiyorum.eğer als hastalığına yakalanmasaydı dünya onu konuşuyor olacaktı , malmsteen'den çok daha iyi ve hzılı çalabilir ayrıca da.
ve onun hakkında söylenen sözlerle veda edeyim 

''jason, cacophony' de benim için çalması zor olan şeyleri çalan adamdı.'' marty friedman

"grubun solo gitaristi bendim ama atamadığım soloları jason atıyordu." marty friedman

marty friedman şöyle bir anısını anlatır: ''jason'la ilk tanıştığımız zamanlardı onun bir ev studyosu vardı ve ben şarkılarımı ona bırakmıştım ertesi gün geldiğimde jason tüm şarkıları hatasız çalabiliyor ve bir de bana şarkılar üzerinde tavsiyelerde bulunuyordu.''

bu adam çağımzın mozart'ıydı ,bach'ıydı diyebiliriz,o derece bir adamdır.kısa sürede tanımaynalar varsa tanımasını ve eserlerini dinlemesini öneririm ,ayrıcahttp://www.youtube.com/watch?v=KFWcv15KKyk&feature=related bu video da gözlerinizde sorun yaratabilir :))




                                                      hastalıktan önce
                                                         hastalıktan sonra

                                             -

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder